پاورپوینت بررسی معماری معناگرا دارای 56 اسلاید به صورت مرتب با مطالب و عکس هایی از معماری معنا گرا. در این پاورپوینت ما به بررسی معماری معنا گرا و در ادامه به زندگی نامه نادر اردلان یکی از معنا گرایان این راه پرداخته ایم. درس مبانی نطری بدون شک یکی از از مهم ترین دروس مقطع کارشناسی می باشد که دارای موضوعات و بحث های وسیعی می باشد ما در نظر داریم با پرداختن به تمامی موضوعات و مباحث در بالابردن سطح سواد دانشجویان تلاش کنیم. وب سایت معماری ارشد کار ارائه دهنده پروژه معماری دروس دانشگاهی درتمامی مقاطع تحصیلی می باشد.پروژه های مورد نظر خود را از فروشگاه معماری با بیشترین تخفیف وبالاترین کیفیت دریافت کنید.
فهرست مطالب
- مفهوم در معماری
- ايده و يا مفاهيم شکل دهنده معماری
- دیدگاه تادائو آندو نسبت به معماری
- معنا گرایی
- دید بزرگان در باره معماری
- نگرش معنا گرا
- تیتوس بورکهارت
- دکتر سید حسین نصر
- بحران معنوی
- اهداف معناگرایی
- شناخت ریشه های معماری معنوی کعبه
- ویژگی های کعبه از دید یک معناگرا
- قبه الصخره
- خواندن معماری و دنیای عرفان
- زندگی نامه نادر اردلان
- آثار نادر اردلان
متن پاورپوینت بررسی معماری معناگرا
معماری بدون پشتوانه مفهومی مناسب مانند صدايي است گوش خراش که تنها از قرارگيری چند نت در کنار هم ايجاد شده است و نمی توان آن را موسيقی خواند . بيان ديگر کانسپت ، سناريويي است که شکل گيری فرم معماری را کارگردانی مي کند . يک معماری مفهومی با جرقه های يک ايده در ذهن معمار آغاز مي گردد.
نگرش معنا گرا
پیروان این نگرش ،معماری را در کالبد آن نمی بینند بلکه آنرا نمودی از معانی پر رمز و راز می دانند. در اینجا شی یا اثر هنری ابزاری است برای رساندن پیامهای معنوی و معنایی. محققین این حوزه از دنیای فلسفه و دین شناسی و هنر بهره می گیرند. بزرگانی مانند هانری کربن، سید حسین نصر ، بوکهارت، نادر اردلان و…
اهداف معناگرایی
بورکهات:”هدف غایی هنر مقدس،فراخوانی و یادآوری احساسات یا انتقال تأثرات نیست ،بلکه هنر مقدس ،رمز است و بدین علت جز وسایل ساده و اولین و اصلی ،از هر دستاوردی مستغنی است. هنر مقدس سرشت رمزی عالم است وبدین گونه روح انسان را از قید متعلق به واقعیات درشتناک و ناپایدارمی رهاند.
رنگ
در سنت اسلامی ،رنگ اصولا از دیدگاهی ما بعدالطبیعی در نظر گرفته می شود ،چیزی که ناظر بر دوگانگی نور و ظلمت در حد امکانات همیشگی مضمر در عالم مثل است.عالم خالی از رنگ خالی از تضاد نمی تواند باشد. علوم ذاتی برآنند تا به ذات و گوهر درونی همه چیز پی برند و تحقق ببخشد. علوم سنتی از قبیل کیمیا ،که با عالم جسمانی سروکار دارند ، از دانش انتظامی ماده بهره می گیرند و به دانش درونی چیزها دست می یابند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.